מחקרים רבים הוכיחו שישנם הבדלים מהותיים בין שנת יום לשנת לילה. שנת הלילה עמוקה יותר, לרוב נינוחה יותר ומתאימה יותר למחזור החיים הטבעי של הגוף, ולמחזוריות השעון הביולוגי הטבוע בנו (או שנרכש עם השנים). קצב חילוף החומרים בגופינו עולה, תהליכי ריפוי והתחדשות מתחילים בפעילותם, רעלים מנוקזים החוצה ביתר יעילות, הגוף והעור מחזקים את מערכי ההגנה שלהם ומכינים עצמם לבאות.

במהלך שעות השינה (ההמלצה היא על לא פחות מ- 6 שעות), הגוף עובר תהליכי התנקות, חידוש ובניה של תאים חדשים. ישנם הורמונים מסוימים המופרשים במהלך שעות השינה, החיוניים לתפקוד תקין ואפקטיבי בשעות הערות שלנו. אחד ההורמונים החשובים המופרשים במהלך השינה הוא הורמון החיוני לתהליך המאפשר לנו להיראות טוב, גם ככל שאנו מתבגרים. שינה עמוקה, מתקשרת לעלייה חדה בהפרשת הורמון הגדילה. הוא האחראי על חידוש רקמות וכבד, פירוק מאגרי שומן וויסות רמות סוכר בדם, בניית מסת שריר, שמירה על עור בריא יותר, וגם על הקניית מראה טוב יותר.

"שנת היופי" מאפשרת לתהליכים מווסתים, מנקים, מחדשים, בונים וכיו"ב להתקיים, אך לא פחות חשובה גם להפגה של מתחים, סטרס, חרדות ולחצים המשפיעים על גופינו ועור פנינו.

חוסר שינה משפיע רבות על תהליכים חיוניים, פוגם במרקם העור, בתהליכי התחדשות והתנקות של העור, מייצר עיגולים שחורים מתחת לעיניים, נפיחות ועוד.

שנת לילה היא שנת יופי, והיא אינה מיתוס.

שינה נאותה מאפשרת לגוף ולנפש לנשום את החמצן הפיזי והנפשי הנחוצים להם.

המלצות לשנת יופי לילית:

1) שינה של 6-8 שעות (רצוי ומומלץ על שנת לילה אפקטיבית)

2) ניקוי יסודי של עור הפנים, הצוואר והמחשוף משאריות לכלוך, איפור וכדומה.

3) מריחה של קרם לחות וקרם עיניים המותאמים ללילה. רצוי וכדאי להתייעץ עם הקוסמטיקאית שלך, להתאמה הקרמים לעור פניך.

4) השתדלי להימנע מארוחות כבדות, צריכת קפאין ואלכוהול לפני השינה. תה קמומיל או יסמין מרגיעים עדיפים.

5) הכיני עצמך לשינה נעימה ונינוחה: ביגוד נוח, טמפרטורה מתאימה ונעימה, מצעים רכים, כרית ושמיכה מפנקים, אמבטיה מרגיעה (מומלץ עם שמנים), מבער עם כמה טיפות שמן אתרי מרגיעות ולילה טוב.