1) אכילת מזונות שמנים, מאכלים לא בריאים – ג'אנק פוד, פחמימות פשוטות, סוכרים

ההמלצה היא לאכול מאוזן ולשלב חלבון מלא והרבה פירות וירקות, העשירים בוויטמינים, מינרלים אנטיאוקסידנטים, בטא קרוטן, חומצה לינולאית ומרכיבים נוספים החיוניים לעור פנים חלק, בוהק שנראה נפלא. כמו כן, יש להקפיד על שתיית מים או מים בשילוב פירות הדר סחוטים וכן חליטות תה ירוק. אלו מנקים את הדם, ממריצים את הדם, מסייעים לחילוף חומרים ולזרימת דם תקינה.

רצוי להקפיד על מאכלים המכילים ויטמין E (זרעי חמנייה, שקדים, תרד, ברוקולי, סלק, מיץ גזר, מנגו, עגבניות), ויטמין C (פירות הדר, פלפל אדום, קיווי, תות שדה, גויאבה), בטא קרוטן ההופך בגוף לוויטמין A (גזר, מנגו, בטטה, דלעת), נוגדי חמצון (שוקולד מריר, דובדבנים, אוכמניות, תות שדה, ג'ינג'ר, קינמון), ובאופן כללי להקפיד על צריכה יומית של מספר ירקות ופירות, חיים ומבושלים.

2) ללכת לישון עם האיפור, ללא ניקוי ראוי לעור הפנים

יש להקפיד על ניקוי של הפנים מלכלוך ושאריות האיפור בסוף כול יום לפני השינה. במהלך הלילה מערכות הגוף נכנסות לתהליכי ניקוי ותיקון של פגמים שאירעו במהלך היום, כך גם לגבי העור שלנו. איפור ושאריות לכלוך הנשארים על עור הפנים, חוסמות את חדירת החמצן אליו, מונעות הפרשה של חומרים האמורים לצאת החוצה, ובכך נמנעים תהליכי ניקוי והתחדשות העור. יש להקפיד על ניקוי המותאם לסוג העור, לאחר התייעצות עם קוסמטיקאית רפואית, לאחר אבחון מקצועי של מצב העור שלכם. יש להשתמש במסיר איפור המתאים לעור הפנים וכן במסיר המותאם להורדת איפור העיניים (מסקרה, רימל, צלליות) בכדי מנוע מצבי דלקת ובעיות צריבה וגירוד בעיניים.

3) עישון.

עישון משנה את עור הפנים שלנו. הוא גורם לשינוי במרקם העור, בצבע העור, במצב הקמטים – האצת קצב הזדקנות העור, גורם לאיבוד הברק והחיות שבו, גורם לקמטים, כתמי עור ועוד.

העישון מקטין את אספקת הדם לעור, וכתוצאה מכך נפגמת אספקת החמצן הכול כך חיונית לקיומו של עור בריא. עישון משחרר רדיקלים חופשיים, פוגם בספיגה של וויטמינים חיוניים, פוגם בתהליך ייצור האלסטין (האחראי לאלסטיות של העור), גורם לשבירה של הקולגן (האחראי על המוצקות והגמישות בעור) ועוד. מחקרים שנערכו על זוגות תאומים, כשאחד מעשן והשני לא, הראו כי עור הפנים של המעשן מבניהם, נראה זקן יותר, נפול, חסר חיות וברק, מלא בקמטים וקמטים ובאופן כללי במצב ירוד יותר מהתאום שלא עישן, או שהפסיק לעשן כמה שנים קודם למחקר.

4) חשיפה לשמש ללא קרם הגנה מסנן קרינה

חשיפה לשמש היא גורם משמעותי וקריטי בכול הנוגע להזדקנות עור הפנים. חשיפה לשמש ללא מסנני הגנה, גורמת להאצת תהליכי הזדקנות העור, יוצרת כתמי פיגמנטציה, הורסת את סיבי הקולגן וגורמת לייבוש העור. ההמלצה היא למרוח קרם הגנה, ולא רק בחופשה השנתית. יש למרוח מסנני הגנה על עור הפנים, הצוואר וכפות הידיים באופן יומיומי ואף מספר פעמים ביום באם יש צורך, ובכך לסייע בהאטת היווצרות כתמי שמש המעידים על יותר מכול על גילנו הכרונולוגי.

5) שימוש במוצרי קוסמטיקה ללא התייעצות ואבחון מקצועי של קוסמטיקאית רפואית

שימוש במוצרי קוסמטיקה שאינם מותאמים לעור הפנים יכולים לגרום יותר נזק מאשר תועלת. תרבות הצריכה מעודדת קניה של מוצרי קוסמטיקה ללא הבחנה, ייעוץ ואבחון העור בצורה מקצועית. ניתן למצוא ע"ג המדפים, אלפי מוצרים המכילים בד"כ כמויות מופחתות של החומרים הפעילים, המבטיחים תוצאות מושלמות ועור פנים כמו בפרסומות. המצב בשטח הוא לא כזה.

מוצרי המדף מכילים חומרים שיכולים לגרום נזק, אם הם אינם מותאמים לעור הפנים.

ההמלצה היא לפנות לרופא עור מוסמך או לקוסמטיקאית רפואית לשם ביצוע אבחון מדויק של העור, והתאמת תוכנית טיפולים ו/או התאמת תכשירים לשימוש עצמאי בבית.

עור הפנים שלנו הוא אינדיבידואלי ומושפע מהרבה מאוד גורמים גנטיים, בריאותיים, הורמונאליים וסביבתיים, מוצרי הקוסמטיקה הנמצאים על המדפים אינם לוקחים בחשבון את כול המרכיבים באופן אישי, ולכן גם אינם יכולים להעניק פתרון אופטימאלי לצרכים ולדרישות עור הפנים שלכם.

6) מחסור בשעות שינה.

אחד התהליכים החשובים ביותר בגופינו מתקיים בשנת לילה, והוא התהליך של הפרשת הורמון הגדילה, האחראי על רבים מתהליכי ההתחדשות, השמירה והתחזוקה של מערכות הגוף ובכללם גם העור. מחסור בשעות שינה משבש תהליכים אלו ומונע ניקוי, התחדשות ובנייה של העור.

תהליכי הזדקנות העור מושפעים רבות מאורח החיים אותו אנו בוחרים לחיות.

טיפולי האנטיאייג'ינג הכי טובים שאנו יכולים להתחיל לחיות בהם הם, שמירה על בריאותינו, החלטה על אכילה נכונה ובריאה, שתייה מרובה, הורדת לחץ וסטרס ע"י עיסוק בספורט או בתחביב אהוב, התייעצות עם אנשי מקצוע לגבי שיפור איכות חיינו, קבלת ייעוץ ואבחון עור הפנים מקוסמטיקאית רפואית מנוסה, והתאמה של תוכנית טיפולים מוסדרת ותכשירים לשימוש עצמי.

את גלגלי הזמן לא ניתן לעצור או החזיר אחורה, אך בעזרת טכנולוגיות מתקדמות בעולם הקוסמטיקה הרפואית, מכשור ותכשירים מהשורה הראשונה, ניתן בהחלט להאט את קצב הזדקנות העור, לשפר באופן משמעותי את נראות העור ולתקן את פגמי הזמן ע"י תהליכי בנייה והתחדשות.

לקביעת פגישת ייעוץ ואבחון מקצועי באמצעות מכשיר UV ללא עלות וללא התחייבות

אורית בן יהודה, קוסמטיקאית רפואית PME מאז שנת 1989

מכון אורמדיקס קוסמטיקה רפואית, רחל המשוררת 33, פתח תקווה, 03-9332857