עור הידיים הוא אחד הראשונים המעיד על גילנו, בו ניכרים סימני ההתבגרות וההזדקנות של עורנו. למרות העובדה הזו, הוא אינו זוכה לרוב , להתייחסות מיוחדת או טיפול עקבי ויומיומי. עור הידיים מאבד לחות ומתקמט, הרבה יותר מהר מעור פנינו, ולכן עלינו לקחת גם אותו בחשבון כאשר אנו מבצעים פעולות תחזוקה ושמירה של עורנו. שימוש יומיומי בקרם ידיים הוא הכרחי, ולא רק בחורף, בעונה בה אנו "מתחילים" להרגיש את איבוד הלחות, היובש ואף ההסתדקויות הלא נעימות. קרם ידיים איכותי מגן על עור הידיים מבריחת הלחות, מתפקד כמסנן קרינה ומעניק לנו הרגשה נפלאה (רצוי לא להשתמש בקרם ידיים שומני, מכיוון שהוא אינו נעים ונוח להמשך תפקוד השגרה היומית). רצוי להשתמש בקרם ידיים מספר פעמים ביום, במיוחד למי שסובל/ת מיובש ואיבוד לחות מוגבר, או ששגרת יומם מצריכה שימוש מאסיבי במים. טיפ נוסף לשמירה על עור הידיים, הוא מריחה של קרם ידיים לפני השינה וכיסוי הידיים עם כפפות או גרבי כותנה, בבוקר תקבלו מתנה בדוגמת מגע משי לעור ידיכם. 

מומלץ להשתמש בסבונים עשירים בלחות וכאלו שאינם גורמים לכם גירויים בעור. אם הנכם רגישים למרכיב מסוים, בררו לפני ושאלו בכדי שתוכלו לתכנן מראש את רכישת המוצרים שטובים לעורכם. מומלץ להשתמש בסבון לשטיפת כלים המכיל לחות ושאינו מכיל דטרגנטים, הפוגעים בשכבת עור ידיכם. ישנם פילינגים המתאימים לעור הידיים, רצוי ומומלץ, כפי שאנו מטפלים בעור פנינו, להסיר גם תאים מתים מעור הידיים ובכך לעודד התחדשות התאים. במידה וכתמי הפיגמנטציה החומים החלו להופיע, טיפולי המניעה לא יסייעו. יש צורך בביצוע פעולות מתקדמות יותר לטיפול אצל קוסמטיקאית רפואית או רופא עור המתמחה בכתמי פיגמנטציה.

כיום, ישנן טכנולוגיות מתקדמות להעלמה והבהרה של כתמי הפיגמנטציה, טכנולוגיית elos היא אחת מהן. טכנולוגיית elos לוקחת אותנו צעד קדימה מהשיטות המיושנות להצערת העור שבוצעו רק ע"י אנרגיית אור – ipl וגרמו לקילוף ניכר ואי נוחות למטופל/ת. טכנולוגיית "אלוס" מעודדת סינתזה מחודשת של סיבי הקולגן והאלסטין ע"י העור עצמו. בתהליך זה העור מצעיר את עצמו מבפנים. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מתכון HOME MADE פילינג לשמירה וטיפוח עור הידיים: מיץ לימון, שמן זית, סוכר לבן.