תהליכי הזדקנות מתרחשים אצל כולם.

כולנו מתבגרים, מעלים במשקל, יורדים כמה קילוגרמים, נעשים עצלנים, או מחליטים לקחת את עצמנו בידיים, ומתחילים לצעוד בפארק.

את רובם של התהליכים איננו באמת יכולים לעצור, זהו טבעו של עולם, אך אנו בהחלט יכולים להעריך מחדש את המזון שאנו אוכלים, אורח החיים שלנו, איכות החיים, מה אנו עושים בשביל עצמנו, גופנו ובריאותנו.

אם התחושה היא שאתם מזדקנים "מהר מדי", הקמטים מופיעים פתאום ובכלל ההרגשה הכללית כבדה ועייפה מתמיד, זוהי השעה לבחון מחדש את חייכם ואולי להחליט כמה החלטות אמיצות ונכונות שיאטו את תהליכי ההזדקנות- אנטיאייגי'נג, ויגרמו לכם להרגיש ויטליים, שמחים ומסופקים יותר בחייכם.

מספר טיפים לאנטיאייג'ינג:

1) נסו להפחית גורמי מתח ולחץ כגון ריבוי משימות ולקיחת מטלות רבות מדי. מחקרים מראים כי גורמי לחץ כרוניים אחראים לשחרורם של רדיקלים חופשיים, מולקולות בלתי יציבות הפוגעות בתאים האחראים לתהליכי ההזדקנות. ההמלצה היא להתרכז בכל פעם במטלה אחת, לסיים ולהמשיך הלאה לבאה.

2) דלגו על הקינוח, אין צורך בתוספת סוכרים וקלוריות ריקות בכל ארוחה. פנקו את עצמכם מדי פעם, אך הקפידו על מזונות בריאים ברוב הזמן, מולקולות סוכר מצטרפות לסיבי החלבון בכל אחד מהתאים בגופנו, תהליך זה מזיק ו יכול לגרום לאובדן של זוהר, עיגולים שחורים מתחת לעיניים, אובדן הטונוס, נפיחות

עלייה בקווים דקים וקמטים, אובדן קווי המתאר של פנים ויצירת נקבוביות פעורות.

3) נסו לישון לפחות 7 שעות בלילה, פחות מזה, מזיק לכם ולבריאותכם. השינה בטווח של שבע שעות היא אופטימלית.

4) השתמשו בקרם עיניים ובקרמים לטיפוח העור המותאמים לכם באופן אישי. קרמים מסחריים אינם תמיד מתאימים לעור הפנים שלכם, ויכולים אף לגרום נזק. בחרו קוסמטיקאית רפואית טובה ומקצועית, שתדע לאבחן, לייעץ ולבנות לכם תוכנית טיפול באופן אינדיבידואלי ואופטימלי.

5) קדימה, זוז! הסכנות של אורח חיים בלתי פעיל הן מוכחות: אנשים שמבלים את רוב ימיהם ישובים בכיסא נמצאים בסיכון מוגבר למחלת כליות, מחלות לב וכלי דם, סרטן וכמובן מחלת ההשמנה. באופן טבעי, פעילות גופנית באופן קבוע מסייעת במניעת בעיות בריאות אלה ושומר על בריאות תקינה לאורך זמן, כך עולה ממחקר מתוך כתב העת הבריטי לרפואת ספורט. משתתפי מחקר שהתעמלו 150 דקות או יותר בשבוע, חיו כ- 10-13 שנים יותר מהקבוצה שלא ערכה שום פעילות גופנית.

6) השתמשו בקרם הגנה מפני השמש לא רק בחופשות. קרם הגנה טוב רצוי ומומלץ לשימוש בכל יום ואף מספר פעמים ביום, לבהירי העור ולרגישים.

7) איפור יתר יכול לגרום נזק. איפור ומוצרי קוסמטיקה המכילים נפט, אלכוהול, כימיקלים, יכולים לגרום להתייבשות העור, אובדן לחות, סתימת הנקבוביות והזדקנות מוקדמת של עור הפנים. יש להתייעץ עם רופא עור, קוסמטיקאית רפואית, יועצת איפור מומחית ולא לבחור את המייקאפ רק על פי תחושת בטן.

8) חשוב לשמור על רמה מסוימת של שומן בריא בתזונה היומיומית, גם אם הנכם מקפידים על דיאטה. שומן מסוים הוא הכרחי לשמירה על תחושה ומראה צעירים. חומצת אומגה 3 הכרחית לבריאות הלב. שומן המצוי בדגים שמנים (כמו סלמון ומקרל), ואגוזים מסוימים (כגון אגוזי מלך וזרעי פשתן) שומרים על העור גמיש, נפוח ורך, ובכך מונעים קמטים.

9) הפסיקו לעשן או לפחות הפחיתו משמעותית את צריכת הכמות היומית. הסיגריות גורמות להזדקנות מוקדמת של העור, כתמי עור, עגולים שחורים מתחת לעיניים, שינוי צבע העור, חסימת נקבוביות ועוד. פשוט מיותר לעור הפנים שלכם.

10) שתו הרבה ולכל אורך היום, גם בימים הפחות חמים. רוב התהליכים בגופנו משתמשים וזקוקים למים, לנוזלים. מומלץ לצרוך שתיה שאינה ממותקת, טבעית ככל האפשר ובעיקר מים, השמפניה של הטבע.