כמה סיבות לאקנה ופצעי בגרות עליהם אולי לא חשבתם. אקנה – פצעי בגרות הוא מצב מורכב הנגרם ע"י מספר גורמים: הורמונים לא מאוזנים, חיידקים ותאי עור הסותמים את הנקבוביות , כמו כן גורמים המפעילים לחץ על המערכת ההורמונאלית כגון הפרעות שינה, חוסר שעות שינה , מצבי מתח (אפילו חיוביים) למשל בחינה חשובה שיפוץ , מעבר דירה בן זוג חדש ועד, ככל שאדם נוטה לפרפקציוניזם גם חווית חים חיובית תעורר מתח שישפיע על המערכת ההורמונאלית ובעקבות כך תגיע התפרצות אקנה בעור. בחירות תזונתיות גם הן עלולות לגרום להתפרצות אקנה. אצל אחד הרגישות היא לשוקולד אצל אחרים זה יכול להיות מוצרי חלב ובשר המלאים כיום בהורמונים, מאכלים שומניים ועוד.

הטלפון הסלולארי:

שהישראלים לא יכולים בלעדיו מלא בחיידקים מזהמים העלולים לגרום לאקנה ופצעונים באזור הסנטר והפה לכן חשוב במיוחד אם אתם נוטים לאקנה ,לנגבם עם מגבוני אלכוהול .

אקנה Cosmetica:

חשוב לשים לב לקרמים שאתם מניחים על הפנים , הרבה פעמים נמכרים לכם תכשירי קוסמטיקה שאינם מותאמים נכונה, זה קורה הרבה כדיילת יופי מתאימה לכם ב מוצר לסוג העור שלכם אך המוצר יתאים לכם במזג אויר אירופאי וכאן במזרח התיכון הוא עלול לגרום לכם לאקנה. חשוב שמי שנוטה לאקנה ירכוש מוצרי פנים נטולי שומן שאינם קומדוגניים .

מוצרי שיער שומניים עלולים לגרום לאקנה במיוחד באזור המצח נכון שלא חשבתם על זה? מברשות איפור נוטות להצטברות חיידקים ושמרים לכן יש לנקות אותם אחת לשבוע לפחות עם מים וסבון. את נוהגת להתאפר הקפידי להסיר את האיפור עם מגבוני הסרת איפור ואח"כ שטיפה יסודית עם מים וסבון.רצוי סבון ללא סבון המכיל חומצות אלפא וביתא הידרוקסי..

תרופות:

כן ..כדי לבדוק את ארון התרופות שלכם , תרופות רבות מחמירות אקנה, הרבה פעמים תמצאו את האזהרה בסעיף :תופעות הלוואי בעלון המצורף. מדובר בעיקר בתרופות המכילות סטרואידים כגון: קורטיזון, הידרוקורטיזון , פרדיזון, חלק מהתרופות הנוגדות דיכאון, ליתיום ותרופות המכילות יוד יוד. כדי ורצוי להתייעץ עם הרופא שלכם בהרבה מקרים ניתן למצוא תרופה חליפית שאינה מעוררת אקנה

קרם הגנה:

כן הוא חשוב מאוד בייחוד במדינתנו שטופת השמש, אבל חשוב להקפיד לבחור קרם הגנה נטול שומן וללא קומדוגניים ( חומרים מעוררי אקנה.).
מזרוני ספורט ויוגה: אתם מגיעים למכון ורצים לתפוס מזרן, זכרו אנשים רבים השתמשו במזרן לפניכם ואתם לקראת אימון נוטף זיעה ושומן. אתם עלולים לגעת עם פינכם במזרן מלא חיידקים.
הפתרון לכך הוא להגיע עם מגבת נקייה וגדולה דיה ולא לבוא במגע עם המזרן.
נסיעה לחופשה בחו"ל אמורה להיות מרגיעה ולתרום לבריאות למראה בריא, אך אצל אנשים מסיומים מעבר לתזונה ומזג אויר
שונה עלולה לגרום התפרצות של אקנה. אצל אנשים צעירים לפני ואחרי צבא היוצאים לטיול הגדול רואים לעיתים התפרצות קשה של אקנה במיוחד אצל המטיילים באזורים טרופיים ובמזג אויר לח.

סיבות נוספות: נגיעה מיותרת בפנים, תמיכת הסנטר ביד לא נקייה, מגע טלפון מזוהם בפניך

במקרה זה מומלץ לעבור לשימוש באוזניות.