טיפולים להבהרת כתמים בעור

טיפול בכתמים בעור ע"י קרן אור
ניסויים בריפוי באמצעות אור החל לפני יותר מעשור ע"י מספר רופאים ,בנוסף פותח בשנות ה-90 על ידי ד”ר פטריק ג’וניור מכשיר טיפול באור שהיה מיועד לטיפול בקופרוז ובורידים בולטים על פני העור. המכשיר שהמציא אושר לשימוש על ידי רשות התרופות האמריקאית הFDA ב-1997. זמן קצר לאחר אישרו כמו במקרים רבים ברפואה דיווחו הרופאים המטפלים על מספר תופעות לוואי מבורכות כתוצאה משימוש במכשיר לטיפול בקרני אור כגון חידוש עור והבהרת כתמים על העור, כתמי פיגמנטציה וכתמי שמש באזורים המטופלים. מכשירים לטיפול בקרן אור נקראים: I.P.L – Intense pulsed lighte

אז מה קורה בעור בזמן טיפול ע"י IPL ?
מכשיר הקרן אור שולח פולסים של אור בעוצמה גדולה וספקטרום נרחב. האור עובר דרך העור הבהיר יחסית ופוגע בריכוזי מלנין גבוהים שהם הכתמים בעור, בנקודה זו האור הופך לאנרגיית חום אשר מסייעת לפיזור המלנין והבהרת הכתמים
טיפולים להבהרת כתמים בפנים ובחלקי הגוף שונים הם חלק מטיפולים המוכרים כפוטו רג'ובינשיין. אצלי באורמדיקס שני מכשירי קרן אור ברוב המקרים כאשר הכתמים מפוזרים על שטחים נרחבים או בעור כהה מאוד אשתמש בטכנולוגיית Elos של חברן סינרון .הטיפול בטכנולוגיית Elos מכשיר יחודי היוצר שילוב סינרגטי של קרן אור וגלי רדיו עם קירור עמוק. כשהיעוד שלו לפגוע לתוך העור פנימה בתוך הכתם ללא פגיעה בעור החיצוני כך שהטיפול כך שהטיפול זה להבהרת כתמים אינו משאיר גלד (קרוסטה) ומאפשר שיגרת חיים רגילה על המטופל/ת להקפיד ולמרוח תכשיר בעל מקדם הגנה 30 SPF לפחות.
שיטה נוספת ע"י קרני אור לטיפול בכתמים בעור מתאימה לדרך כלל לעור בהיר יותר בשיטה זו אני עובדת הצורה ממוקדת על אזור הכתם ויוצרת גלד(קליפה) אשר מתקלפת לגמרי עד כ10 ימים לאחר הטיפול בכתם. התוצאות בשיטה זו מהירות.

לשם התאמת טיפול הבהרת כתמים באור יש לאבחן את המטופל ע"י מכשיר UV המאפשר לראות לתוך העור ולבחון באיזו שכבה נמצאים הכתמים ולפי כך להתאים את הטיפול.