טיפול באקנה אור כחול

אם יש משהו שפוגע בדימוי העצמי אצל נערים ונערות ולעיתים גם אצל מבוגרים, אלו פצעי אקנה מטרידים המופיעים על הפנים. האקנה יכול להופיע בדרגות שונות, החל מאקנה שנחשב קל וכולל פצעונים אדומים, קומדונים (שחורים) וקומדונים לבנים (נקודות לבנות) ועד אקנה הכולל ציסטות עמוקות ומוגלתיות. מדובר בתופעה לא נעימה בלשון המעטה.

בעיות עור תמיד אתגרו אותי ובמיוחד הטיפול בפצעי הבגרות ובמיוחד אקנה וולגריס. בעבר, המטופל היה נדרש להגיע לטיפול לעיתים קרובות כדי לשמור על עור מאוזן ולשפר את המראה. כיום השתנו הזמנים ונכנסו מכשירים חדשים בטכנולוגיות מתקדמות. הרצון הבלתי מתפשר שלי לתת את הטוב ביותר למטופליי, הוביל אותי לרכוש את המכשיר שנחשב למילה האחרונה לטיפול במצבי עור מאתגרים, טיפול וריפוי אקנה לזמן ממושך ע" המכשיר בעל האור הכחול. מאז שהתחלתי להשתמש במכשיר המופלא הזה, רכשתי ניסיון רב.  השיטה החדשה מציעה סדרת טיפולים קצרה אשר בסיומה העור הופך למאוזן, ללא ציסטות כואבות.

 

טיפול באקנה אור כחול

הסבר על מכשיר הLeolight 1809  ופעילות האור הכחול על חיידק האקנה

החידוש הגדול שהביא איתו המכשיר הוא שמטופלים יכולים להנות מעור רגוע, וברוב המקרים לא ידרשו להשתמש בתרופות כלל וזאת בניגוד למה שנהוג היה בעבר, טיפולים שנמשכו חודשים ארוכים.

ישנן 3 טכנולוגיות שונות לטיפול באקנה ע"י אור כחול. אני עורכת אבחון לכל מטופל ומתאימה את הטיפול באופן אישי. במקרים קשים אני עושה שימוש בטכנולוגיות שונות המזרזות את תהליך ההחלמה. מכשיר Leo light 1809 הינו המילה האחרונה בתחום טיפולי הפוטותרפיה הוא מבוסס על אור פסיבי המוקרן על כל שטח הפנים החזה או הגב. האור מופק באמצעות טכנולוגיית LED באורכי גל אור משתנים. אורכים אלה כוללים את האור הכחול (415 ננומטר) ואת האור האדום (635 ננומטר). מעבר לטיפול היעיל באקנה ובפוסט אקנה (טיפול בחטטים, בנקבוביות ובעור שמן), המכשיר מותאם למגוון בעיות רקמתיות נוספות כמו: העלמת קמטים – שימוש בקרן אור פוטו־דינמית אדומה להמרצה ולטיפול בקמטים. מתיחה – חידוש של תאי העור, המרצה מאסיבית ואנטי־אייג’ינג, חידוש סיבי קולגן ברקמת הפנים – טיפול ללא חימום או כאב

ה- Leo light 1809 מגיע בעוצמה של 1,260 לדים. חשוב לדעת שכמות הלדים במכשיר משפיעה באופן ישיר על איכות ותוצאות הטיפול. מאחר ויש לי שליטה מלאה על עוצמת הלד הטיפול הוא מדויק ומבוקר. התוצאה היא חידוש ומיצוק העור ללא כאבים או תופעות לוואי. המכשיר עצמו מרובה בנורות,  מתכוונן, עולה ויורד ומאפשר לי גמישות תפעולית רחבה כך שהתוצאה היא טיפול יוצא דופן ואפקטיבי. מדובר בטיפול מרגיע, לא פולשני וללא מגע. המטופלים מדווחים על תחושת נעימה ומרגיעה. כשמדברים על טיפול פוטותרפי מתקדם לריפוי פצעי אקנה, מדברים על טיפול באמצעות מכשיר ה Leo light 1809 – המתבצע באמצעות אנרגיית האור הכחול, ויוצר תהליך פוטוטוקסי המשמיד את חיידק האקנה, המפגש עם האור הכחול משמיד את הפורפירינים המופרשים ע"י חיידק האקנה ,כך נוצר תהליך של הרס עצמי המשמיד את החיידק הגורם לאקנה P.ACNES

הקרינה של מכשיר ה-Leo light 1809 היא נמוכה ולכן אין חשש מקרינת UV – הקרניים המסוכנות של קרני השמש. מדובר במכשיר היחיד המאושר כיום ע"י ה FDA האמריקאי ומשרד הבריאות הישראלי, לטיפול יעיל ובטוח בפצעי האקנה ונמצא בשימוש אצל טובי הדרמטולוגים בארץ ובמדינות מפותחות כמו: יפן, קנדה, סין, רוסיה, ארצות הברית ובמרבית מדינות אירופה.

 

כיצד מרפא האור הכחול את האקנה?

הריפוי מתבצע כאשר האור הכחול פוגע בחומר בשם פוריפירין הנלווה לחיידק האקנה (p.acne) הרגיש לאור זה. חשיפת הפורפירין לאור הכחול, גורמת לחיסולו של חיידק האקנה. הטיפול מתבצע באמצעות המכשיר בלבד וללא מגע יד אדם. אני תמיד מדגישה שאין תכנית טיפול המתאימה לכולם והטיפול משתנה לפי מצב האקנה. אקנה הורמונאלי, גיל, צבע העור ועוד. לפני הטיפול מנקים את הפנים בצורה יסודית. לעיתים מספיק שימוש בפילינג קל הגורם להמסה של השכבה הקרנית ומגביר את יעילות הטיפול. במקרים אחרים לאחר הטיפול הפטותרפי אשתמש בפילינג הגורם להשלה קלה של העור ומזרז את הריפוי. השימוש במכשיר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר עוזר לי להתאים לכל מטופל את הטיפול האופטימלי עבורו בהתאם למצבו. ישנה חשיבות רבה להגעה לטיפולים בזמן ולשיתוף פעולה מלא של המטופל/ת והשלמת הטיפול בבית על ידי שימוש עקבי בתכשירים הנלווים.

כמה טיפולים נדרשים?

ברוב המקרים נדרשים בין 6 ל- 12 טיפולים , פעמיים בשבוע. הטיפול באור הכחול המרפא עורך כ- 15-20 דקות, לפי חומרת האקנה. במקרים של אקנה הורמונאלי או אקנה וולגריס, ייתכן שיהיה צורך ביותר טיפולים. התוצאה המושגת בדרך כלל היא ריפוי של כ- 70% מהנגעים תוך חודש ימים בלבד.

האם כל אחד יכול לעבור טיפול פוטותרפי?

אין מגבלות מפורשות לקבלת הטיפול באנשים בריאים. במידה ואת/ה נוטל/ת תרופות כל שהן או לוקה במחלות מסוימות, עליי לדעת על כך מראש ובהתייעצות עם רופא תתקבל ההחלטה הנכונה. 

יתרונות המכשיר:

  • ה-  Leo light 1809 הינו טיפול פוטותרפי המחליף טיפולים תרופתיים מקובלים, תוך זמן קצר יחסית וללא כאבים 
  • משפר את מצב האקנה בשליש מהזמן הדרוש בדרך כלל ובעזרת טיפול משלים הנעשה בבית ע"י חומרים המותאמים באופן אישי למטופל/ת, זו הדרך לשמור על תוצאות לאורך זמן
  • השימוש במכשיר אינו מחייב שימוש בתכשירים מיוחדים או בהכנה מוקדמת
  • ניתן לעשות טיפולים משולבים אשר יכולים להעצים את התוצאה
  • נותן פתרון מצוין ללקוחות הרגישים לתרופות סיסטמיות לטיפול באקנה
  • ללא הפרעות וללא תופעות לוואי
  • מתאים למגוון רחב של מטופלים בכל גיל
  • מתן טיפול יעיל לכל סוגי העור ובכל עונות השנה
  • הטיפול מתבצע ללא מגע יד אדם 
  • הטיפול מתאים לכל סוגי העור וגווני העור, מתאים לבעלי זקן
  • אין חשיפה לקרינה אולטרה סגולה UV, אנרגיה מדויקת, שטח טיפול גדול, ספקטרום רחב ומדויק 
  • חזרה מיידית לשגרה

חסרונות:

האקנה היא מחלת עור כרונית התלויה בגורמים רבים כגון: מתח נפשי, סביבת עבודה, תנאי העסקה ועוד. האקנה מושפע משינויים הורמונליים, חוסר איזון הורמונאלי (הורמונים אנדרוגנים), תורשה ועוד. על רקע הסיבות המוזכרות, בטווח הארוך יתכנו התפרצויות ברמות שונות ויתכן שיהיה צורך לחזור על הטיפול – ניתן למנוע זאת ע"י טיפול אחת לתקופה בקליניקה ובמקביל שימוש בחומרים פעילים בבית.